تبلیغات
دانشجو بیدار است - چهارمین همایش جبهه پایداری استان فارس

چهارمین همایش جبهه پایداری استان فارس

نویسنده :ب .ن
تاریخ:جمعه 2 دی 1390-01:01 ب.ظ

مشروح سخنرانی دکتر لنکرانی در چهارمین همایش جبهه پایداری استان فارس

اصرار کوفیان بر کوتاه آمدن اما حسین(ع) از آرمان هایش/جاهایی حتی به قیمت شهادت باید با مصلحت اندیشی مبارزه کرد/ این صحنه صحنه مذاکره و کوتاه آمدن ومصلحت اندیشی نیست/عده ای در فتنه 88 قصد تحمیلگری به رهبری داشتند/افرادی با سکوت در فتنه باعث گسترش آن شدند/در 9 دی مردم از خواص ترسو، گیج و آلوده به دنیا سبقت گرفتند/نباید بخاطر حفظ آبرو و رسیدن به قدرت از اصول کوتاه آمد/شاخص مهم در انتخابات عدم اتصال نمایندگان به کانونهای قدرت وثروت است/جبهه پایداری آمده برای هزینه شدن برای رهبری نه برعکس/تشکل ایده آل دنبال تصاحب صندلی های مجلس نیست، دنبال ترویج گفتمان است/

اختصاصی حزب الله شیراز؛ چهارمین همایش جبهه پایداری استان فارس دیروز با عنوان « لبیک یا خامنه ای» بعداز نماز مغرب و عشاء درمسجد دانشگاه شیراز با استقبال پر شور اقشار مختلف مردم علی الخصوص دانشجویان و طلاب برگزار گردید. نکته جالب توجه این همایش حضور پر رنگ و معنادار روحانیت معزز دراین جلسه بود.

به گزارش حزب الله شیراز، در این جلسه پس از قرائت قرآن مجید و مداحی مداحان اهل بیت(ع) در رثای امام زین العابدین (ع)، دکتر لنکرانی از اعضای موسس جبهه  پایداری و دبیر جبهه پایداری استان فارس سخنرانی و در ادامه به پرسش های حضار پاسخ داد. مشروح سخنرانی و پرسش و پاسخ این همایش به شرح زیر می باشد.

دکتر لنکرانی با اشاره به حوادث کربلا در اظهاراتی گفت: یکی از تقابلها و مناظراتی که درطول تاریخ بین مدعیان دین و دین باوری وجود  داشته است . این بوده که یک عده ای از دین باورها معتقد بوده اند برای اینکه  از دین خدا دفاع کنند ، لازم هست که در پاره ای از مواقع مصالحی را رعایت کنند و بدلیل رعایت این مصالح فکر می کردند که باید برخی مواقع از برخی از اصول و از برخی از باورهایشان کوتاه بیایند. به این گمان که با این کوتاه آمدن و با این تنازل می توانند در آینده از دین خدا دفاع کنند . در قضیه عاشورا و کربلا یکی از بارز ترین گفتگوها و مناظرات ، مناظراتی است که یک عده ای به سید الشهداء (ع) فشار می آورند که شما بالاخره دنیا را می بینید و از وضعیت مطلع هستید ، کوفیان را می شناسید و می دانید که کوفی وفا ندارد و می دانید که این نامه هائی که نوشته اند ، نامه های درستی نیست ، تازه حتی اگر درست باشد در برابر این دستگاه پلید اموی، کاری نمی شود کرد آنها سپاه ده هزاران نفری دارند و شما قیام نکنید. ازاین جنس مصلحت اندیشی از همان لحظه ای که حضرت تصمیم گرفتند که در ماه رجب سال 60 هجری از مدینه خارج شوند، در تاریخ می بینیم تا صبح عاشورا حتی لحظات آخر باز می بینیم که یک عده ای مصلحت اندیشی می کنند و به سید الشهداء (ع) می گویند که شما کوتاه بیائید.

وی در ادامه با تاکید بر پایداری بر اصول تصریح کرد: اصولاً یکی از مواردی که درکربلا و واقعه عاشورا بسیار باید مورد تحقیق قرارگیرد، همین نکته است. اینجا همه شیعه هستیم و همه ادعای شیعه گری و محبت اهل بیت علیهم السلام می کنیم، در کربلا سپاه سی هزار نفری که اگر بیشتر نبوده کمتر هم نبوده ، این سپاه سی هزار نفری که از شام نیامده بوده  از کوفیها بوده است. از کوفی هائی که ادعای محبت اهل بیت را داشته اند . کوفی هائی که  حکومت امیر المومنین (ع) را دیده بودند کوفی هائی که  می دانستند آبادانی کوفه به لحاظ موقعیت مرکز شدنش در زمان امیر المومنین (ع) بوده و در بحث کشاورزی و رونق اقتصادی نوآوری ها و اندیشه امام بوده اند که در طول تاریخ ثبت شده و چیز پنهانی نیست. همین کوفیان هستند که کشندگان سیدالشهداء (ع) می شوند . یک بحث مهمی است که آیا کوفیان از اول تصمیم گرفته بودند که حضرت سیدالشهداء را به شهادت برسانند؟ از همان لحظه ای که اتفاق کربلا رخ داد و یا نه این تصمیم بعداً رخ داد؟

بقیه متن در ادامه مطلب ....

دبیر جبهه پایداری استان فارس افزود: تاریخ ثبتش این است که کوفیان از همان لحظه ای که بالاخره پیمان شکنی کردند که آن داستان پیمان شکنی هم داستان مفصلی دارد ، خلاصه اش این است که ترس و توجه به دنیا باعث شد که آنها بر سرپیمان خودشان نمانند ، از ابتدا بنایشان کشتن امام حسین (ع) نبود، خیال کوفیان این بود که در یک جنگ فرسایشی که این جنگ هم نه جنگ شمشیر فرسایشی، بلکه یک جنگ روانی فرسایشی است ، اینها می توانند سید الشهداء (ع) را وادارکنند که از آرمانش کوتاه بیاید و دیگر ادامه ندهد، و دست اهل بیتش را بگیرد و برگردد مدینه.

وی در ادامه با اشاره به ایستادن امام حسین(ع) در برابر مصلحت اندیشی ها گفت: تمام تلاشی  که شما از لشکر کوفه می بینید. در طی فاصله دوم و سوم محرم که حضرت وارد شدند به کربلا تاواقعه عاشورا، اینها یک جورائی می گویند بروید وگرنه کشته می شوید اما سیدالشهدا (ع) مکرر حساب را روشن می کردند و می گفتند این صحنه صحنه رفتن نیست چون رفتن از این صحنه لطمه ای به اسلام می زند که دیگر اسلامی باقی نمی ماند فرمودند که اینجا دیگر صحنه ای نیست که مثل برادرم حسن (ع) من جای مذاکره و صحبت داشته باشم جای این را داشته باشم که نایستام ، جای این را داشته باشم که بروم و صحنه نیرو را تغییر دهم صحنه نبرد همین جاست و این صحنه صحنه قابل تغییر نیست این صحنه باید شکل بگیرد چون اگر شکل نگیرد، اسلام باقی نمی ماند معلوم می شود که یک جاهائی است که این مصلحت اندیشی ها ولو اینکه من می دانم نتیجه اش شهادت و هتک حرمت و هتک آبرو و خون دادن و اینها هست ، یک جائی می رسد که باید این اتفاقات رخ دهد و جای مصلحت  اندیشی نیست وگرنه حضرت سید الشهداء(ع) اهل تدبیر بودند .


 

دکتر لنکرانی با جدا دانستن مرز مصلحت اندیشی و تدبیر بیان کرد: همین سپاه کوچک خود را برایش میمنه و میسره، تعیین کردند همین 72 نفر که حالا ظاهراًهم تاریخ ثبت کرده که حدود 38 اسب بیشتر نداشتند و بقیه پیاده بودند ، اینها را تنظیم کردند و بالاخره همان سپاه کوچک را هم نگفتند که خوب اینها که مار امی کشند پس اینجا بایستیم تا کشته شویم ، نه ، همانجا هم تدبیر کردند برنامه ریزی کردند طبق بالاترین فنون جنگی زمان جنگ کردند. پشت خیمه ها را محصور کردند که ازپشت به آنها حمله نکنند و خلاصه کاملاً با تدبیر عمل کردند معلوم می شود که تدبیر با مصلحت اندیشی بیخود دوتا موضوع جداگانه است.

وزیر سابق بهداشت در دولت نهم با بیا اینکه مبنای مصلح اندیشی ها نباید منافع اشخاص و گروهها باشد گفت: ما نمی گوئیم دفاع از انقلاب ، دفاع از اسلام، دفاع از آرمانها باید بی تدبیرانه انجام شود، نه ، اما می گوئیم براساس مصلحت اندیشی نباید انجام شود اگر هم قرار است مصلحتی اندیشیده شود مبنای آن مصلحت اندیشی، منافع و مضار شخص نباید باشد. بله دراسلام داریم که امام جامعه سلامی می تواند تصمیم بگیرد و براساس مصلحت حج را تعطیل کند، مسجدی را خراب کند، حکمی از احکام الهی را بگوید فعلاً انجام نشود. اینها وجود دارد و بالاخره جزء اختیار امام مسلمین است. اما مبنای هیچکدام از این تصمیم گیریها نباید منافع و مضار شخص درآن دخیل باشد، نباید تحمیلگری مدعیان مامومی باشد، اینجوری نباید باشد که کسانی که ادعای مامومی بودن دارند و ادعای این را دارند که ما مطیع این امام هستیم ، به آن امام بخواهند فشار بیاورند و تصمیمی را به امام تحمیل کنند. برادر عزیزم حضرت حجه الاسلام والمسلمین حاج آقا پناهیان این موضوع را درسال88 خیلی خوب شکافتند . تحت عنوان تحملیگران و کسانی که درطول تاریخ تلاش کردند که به امام معصوم (ع) نظراتشان را تحمیل کنند.

دکتر لنکرانی با یادآوری کسانیکه در طول تاریخ قصد تحمیل به امام خود را داشتند در سخنانی صریح گفتند: درکربلا هم کوفیانی که بودند آمده بودند که نظر مصلحت اندیشانه خودشان را به امام مسلمین ، سیدالشهداء تحمیل کنند و کاری کنند که سیدالشهداء (ع) راهی جز این نداشته باشد که این را بپذیرد . کاری کنند که قضیه بشود قضیه صلحی که به امام حسن (ع) تحمیل شد یادتان هست سال 79 بود که رهبر معظم انقلاب درهمین ایام محرم سخنرانی کردند سخنرانی مشهوری که خواص را به چالش کشیدند و گفتند که عاشورا زائیده بی بصیرتی خواص بود خواصی که نیامدند در صحنه، دفاع کنند از سید الشهداء(ع) و کاری کردند که امر بر عده ای مشتبه شد، و آقا فرمودندکه عده ای خیال نکنند که ما وضعمان مثل امام حسن مجتبی(ع) است ،امروز هم وضع ما عاشورائی است . ما هم وضعمان این است که اگرموضعی پیش بیاید موضع باید موضع حسینی باشد. یعنی الان صحنه صحنه ایست که انقلاب اسلامی درحدی از بالندگی قرارداده و الهام بخش است برای جهان که اگر این نظام بخواهد خدشه ای به آن وارد شود اسلامیت آن مورد تعرض قرار گیرد، این صحنه صحنه مذاکره و کوتاه آمدن ومصلحت اندیشی نیست.

ایشان در ادامه با اشاره به حوادث فتنه سال 88  پایداری رهبری معظم و مردم را به عنوان عامل خنثی شدن توطئه دشمن دانستند و بیان کردند: (امروز) صحنه ایست که باید درآن پایمردی کرد باز یادتان است که درسال88 فرمودند که امام بزرگوار ما به کسی باج نداد من هم باج نخواهم داد. فکر کرده اید که درسال 88 چرا آقا اینها را فرمودند سال 88 بعداز انتخابات که می توانست بزرگترین پیروزی تلقی شود و واقعاً هم همین است کدام کشور است که در یک انتخابات بالای85%مردمش در صحنه حاضر شوند و رئیس جمهور منتخب هم بالای 60% رای بیاورد . یک تراز بلندی در دموکراسی و مردم سالاری  دین گذاشته شد و این افتخار برای مردم سالاری دینی شد که توانست این صحنه را رقم بزند. دشمن همین صحنه را تلاش کرد به نقطه شکست تبدیل کند و یک عده ای درمقابله با این جور حوادث با اینکه روشن بود که دشمن فقط دنبال این نیست که مثلاً فقط انتخابات باطل شود دنبال این نیست که چه کسی رئیس شود ، بلکه منویاتش نابود کردن نظام و محو اسلامیت نظام و مردم سالاری دینی هست با اینکه اینها معلوم بود یک عده ای اینجا بی تدبیری کردند و یا بگوئیم غفلت کردند یا بگوئیم سوء تدبیر داشتند و  شرایطی را رقم زدند که این فتنه 8 ماه طول کشید 29 خرداد88 یک هفته پس از انتخابات بعد ازآن لشکر کشیهای خیابانی ، رهبری معظم خطبه خواندند ، تکلیف را روشن کردند و پس از آن آن موجی که فتنه گرها گمان می کردند می توانند راه بیندازند عملاًمنتفی شد.مردم آگاه شدند و متوجه شدند که جریان چیست و مسیر را رهبری تبیین نمودند و با نفس مسیحائی که داشتند دلها را روشن کردند و معلوم کردند که بالاخره محل اختلاف و گرفتاری کجاست.

 

دبیر جبهه پایداری استان فارس با انتقاد از تحمیل گری و سکوت عده ای در فتنه بزرگ 88 افزود: (مردم) چشمهارا بصیر کردند اما یک عده ای چشمایشان ندید. یک عده ای باز تلاش کردند که این جنگ را جنگ فرسایش بکنند و تحمیلهائی را به رهبری داشته باشند. از نظام و رهبری باج بگیرند اینها را خیلی زمان از آن نگذشته، عاشورا و کربلا فرصتی است که ما با این اصول و مبانی وقایع روزمان را هم مرور کنیم هر روز عاشورا است و هر زمین کربلا است. بالاخره باید این اصول عاشورائی را به همه وقایع عرضه کنیم و راه را گم نکنیم. واقعیت تلخ این است که واقعاً یک عده ای در سال88 دنبال این بودند که نظراتشان را به رهبری تحمیل کنند واقعیت تلخ این است که یک عده ای درسال88 به دنبال این بودند که که از نظام امتیاز بگیرند . واقعیت تلخ این است که یک عده ای هم با سکوتشان یا حتی با تردیدآفرینی های خودشان باعث شدند که این زمینه گسترش پیدا کند امر برای یک عده ای مشتبه شود و نتوانند راه را پیدا کنند.

 

وی با اشاره به حادثه بزرگ 9 دی و پیشی گرفتن مردم از خواص سکوت کننده در اظهاراتی گفت: امروز هم ما درآستانه سالگرد 9 دی هستیم. چرا رهبری فرمودند 9 دی تولد است فرمودند بعدها تاریخ خواهد نوشت که چه اتفاق بزرگی در 9 دی افتاد. بعدها خود این دشمنان به زبان خواهند آورد که چه توطئه هایی را داشتند که به واسطه فردی که نقش برآب شد این توطئه ها چی بود؟ این توطئه ها این بود که بایک فشار تلاش کنند که از نظام امتیاز بگیرند و این امتیاز گیری را آنقدر ادامه دهند که محوریت ولایت فقیه و آنچه که اساس اسلامیت نظام ما هست و آن اصلی که نظام ، بواسطه آن حفظ می شود همان که امام ره فرمودند که پشتیبان ولایت فقیه باشید تا آسیبی به مملکت شما وارد نشود آن را مورد خدشه قرار دهند و 9دی یک زمانی بود که مردم دیدند که سیاسیون کارهای خودشان را درست انجام نمی دهند. اینها بعضیشان که گیج هستند و حواسشان پرت است و خیال می کنند که این دعوا بین دو نفر آدم است و چون از یکی دل خوشی ندارند حداقلش سکوت می کنند یک عده ای هم ترسیده اند چون  آمدن دراین صحنه هزینه دارد و باید آبرو بگذارند، انگشت نما می شوند یک عده ای به این دلیل کنار کشیدند که خودشان هم آلودگیهایی برای خودشان یا اطرافیانشان پیش آمده بود و مشکلاتی داشتند که نمی توانستند آزادانه عمل کنند خودشان گرفتار بودند و انواع و اقسام دیگر. مردم دیدند سیاسیون و خواص به وظیفه خودشان عمل نمی کنند و فتنه دارد طول می کشد اینقدر دارد طول می کشد که کار به اینجا رسیده که عاشورا مورد هجمه قرار بگیرد. باورهای اساسی دارد مورد هجمه قرار می گیرد. می داند آن کسی که به آرمان  عاشورائی حمله می کند می فهمد که این نمی گیرد. می خواهد تقدس زدائی کند می خواهد دلها را از ایمان خالی کند می خواهد تردید درست کند.

دکتر لنکرانی عامل اصلی خاموش شدن فتنه را حضور با بصیرت مردم دانستند و بیان کردند: مردم دیدند کار دارد خیلی ادامه پیدا می کند نمی شود اعتماد کرد به سیاسیون و نمی شود نشست و منتظر بود که آقایون در مذاکرات اینها را سر عقل بیاورند دیدند خودشان  باید بیایند و همینطور که رهبری روحی فداه فرمودند: "موج حضور مردمی بود که فتنه را خاموش کرد" نه اینکه مثلاً مذاکرات سیاسیون و اقدامات امنیتی . آنکه فتنه را خاموش کرد این بود که مردم دیدند اینها هیچکدام به وظیفه شان درست عمل نمی کنند و  مجبورند خودشان بیایند درصحنه و این صحنه را رقم بزنند و تبدیلش کنند به مهر پایان برفتنه  اینها درسهائی است که خیلی از آن نگذشته و امروز هنوز ابعاد آنرا نفهمیده ایم و باید روی آن بررسی و دقت کنیم.

دکتر لنکرانی انتخابات آتی مجلس را دارای اهمیتی مضاعف دانست و به نقش جریان حزب اللهی در انتخابات اشاره کرد: ما یک انتخابات بزرگی در پیش رو داریم این انتخابات اهمیتش این است که بعد از جریان فتنه گری ها برگزار می شود دشمن به آن امید بسته است و امید دارد که این را تبدیل به یک چالش برای نظام کند. دشمن به آن امید بسته که بتواند دراین انتخابات آبروی از دست رفته را بتواند برای خودش جبران  کند . انواع و اقسام جریانات انحرافی و فتنه گر در تلاش هستند که دراین انتخابات حضور پیدا کنند و با حضور خودشان مجدداً برای نظام چالش درست کنند. خوب ما باید چکار کنیم ؟ ما می توانیم مثل آنها از طریق مذاكره و لابی های سیاسی و از طریق توسل به كانونهای قدرت و ثروت وارد انتخابات شویم و یا نه، آن كسی كه ادعای دفاع از انقلاب اسلامی و ارزشها و پایبندی به ولایت فقیه دارد باید نگاهش به آن مسیر باشد. خودش را در همه اعمال اجتماعی با این شاخص بسنجد كه این كاری كه من میكنم مطابق ارزشها و باورها هست یا نه ؟ دارم سیاسی كاری می كنم یا دارم مطابق آرمانها حركت می كنم.

ایشان با انتقاد از مصلحت اندیشی هایی که بر مبنای حفظ قدرت و شخصیت افراد است، حجت قطعی را کلام رهبری دانستند و اضافه کردند: اگر مصلحتی باید اندیشیده شود ، آن مصلحت اندیشی كه ما باید به آن اعتماد كنیم، خود رهبری روحی فداه است . ما حق نداریم كه به بهانه مصلحت اندیشی كه گمان می كنیم مصلحت اندیشی است و برخی از آن هم مصلحت اندیشی كاذب هست بخواهیم برای حفظ آبروی خودمان، برای عزیز شدن خودمان ، برای احیاناً به قدرت رسیدن خودمان از اصول و مبانی كوتاه بیائیم . حواسمان را جمع نكنیم می بینیم ما هم می رویم در لشكر كوفیان  تفاوت در این است كه ما مبنای كارمان چیست ؟ اگر مبنای مصلحت اندیشی ما این شد كه ما مصلحت اندیشی می كنیم تا خودمان در قدرت بمانیم خیلی حجتی نداریم . ما مصلحت اندیشی می كنیم به خاطر اینكه فكر می كنیم این كار درست است در حالیكه رهبری مسیر دیگری را نشان می دهند ، خوب این چه مصلحتی است كه ما داریم . خدا به ما لطف كرده و بزرگترین لطفش به ما وجود این رهبر معظم است كه با روشن بینی ، هوشیاری و با راهنمائی هائی كه مكرر بزرگوارانه در صحنه های مختلف به ما می كنند تا ما راه را گم نكنیم . در همین قصه انتخابات تا حالا چی فرموده اند ؟ چند تا تذكر دادند . تذكرات را باید جدی بگیریم . از این به بعد هر چی بفرمایند همان برای ما امر را تمام می كند . همان برای ما حجت است در عید فطر امسال فرمودند كه حواستان جمع باشد كه این انتخابات را امنیتی نكنند . هشدار دادند ما هم باید حواسمان جمع باشد . دشمن در خیلی جاها از جمله همین استان فارس به دنبال این است كه به اختلافات دامن بزند و دنبال این است كه فضا را به این سمت ببرد كه نارضایتی و احیاناً بحرانها را فراهم كند كه ما باید حواسمان باشد در جورچین دشمن قرار نگیریم .

دبیر جبهه پایداری استان فارس کسانیکه دعواهای قومیتی را دامن می زنند در پازل دشمن دانست و عدم اتصال نمایندگان مجلس به کانون های قدرت و ثروت را یک شاخص اصلی در انتخاب نمایندگان بر شمرد: آن كسانی كه به خیال دفاع از یك كاندیدا می آیند و به دیگران توهین می كنند. البته ما وظیفه نداریم پاسخ آنهائی كه توهین می كنند را بدهیم ، اما بدانند كه آنها دارند در پازل دشمن حركت می كنند . كسانی كه دارند فضا را با این سمت بیش می برند كه تقابل های قوی را در این بزنند. مبنای تعیین كاندیداهایشان این باشد كه شما از این قومیت باش یا از آن قومیت باش . بدانند دارند در جورچین دشمن حركت می كنند . خوب این تذكرات كه باید حواسمان جمع باشد به آن توجه كنیم . هم در فرموده امسال در دیدار با نماینده های مجلس فرمودند هم در كرمانشاه و در دیدارشان با دانشجویان و دیدارهای دیگر فرمودند كه حواستان جمع باشد . نماینده های محترم اگر دوباره می خواهید بروید در مجلس و مردم اگر شما می خواهید به كسی رأی بدهید حواستان باشد به وابستگان به كانونهای قدرت و ثرت هستند رأی ندهید خوب این یك ملاك روشن و معلومی است . اگر كسی آمد و برای ورود به مجلس به كانونهای ثروت و قدرت وصل شد ، ما نمی توانیم بگوئیم كه ایشان در چارچوب خطوط رهبری حركت می كند . حالا نمی خواهیم با كسی دعوا كنیم ولی این یك شاقول مشخص و معلومی است.

وی تصویب قانونی که موجب آن تمام نمایندگان مجلس توانستند شرایط حضور در انتخابات آتی مجلس را پیدا کنند حرمت شکنی انتخابات تلقی کرد و گفت:(رهبرمعظم انقلاب اسلامی) فرمودند دولت و مجلس حرمت انتخابات را نگه دارد . ما البته هر چیزی كه قانون شد را باید قبول كنیم اما این را یك نكته خیلی برازنده ای در حرمت داری مجلس در انتخابات نمی بینیم كه قانونی گذاشته شود كه مثلاً نماینده باید فوق لیسانس باشد بعد ببینند یك عده ای فوق لیسانس نیستند از خودشان ، بیایند یك شرطی بگذارند كه نه اگر اینها اینطوری شود ما اینها را فوق لیسانس حساب می كنیم. دو نفر مشكل دارند یك استفساریه دیگر قرار دهند. این را ما حرمت شكنی انتخابات تلقی می كنیم . قانون البته لازم الاجراست و كسی نمی تواند قانون را زیر سوال ببرد. مملكت بدون قانون كه نمی شود . قانون بد بهتر از بی قانونی است . همه ما می فهمیم به اركان نظام هم پایبندی داریم ولی این را نوعی حرمت شكنی می دانیم كه ما یك قانونی بگذاریم كه برای یك عده خاصی بیائیم روی آن تفسیر بگذاریم البته مجلس محترم در بعضی موارد خدا توفیق داد و اشتباهاتش را جبران كرد. در قضیه دانشگاه آزاد و موضوع وقف آن ، بعداً آمد و مصوبه را ابطال كرد . در قضیه طرحی كه مربوط به حقوق مادام العمر نمایندگان مجلس و مدیران سیاسی ، بعد از یك هفته رای خودش را ابطال كرد. اینها را باید تشكر كنیم . مجلس محترم نقاط قوت زیادی هم داشت . همین اخیرش قانون لغو ارتباط با انگلیس مصوب مجلس بود كه باید از مجلس محترم تشكر كنیم. یا همین مجلس قانون هدفمند كردن یارانه ها را مصوب كرد كه باید تشكر كنیم كه اینها را تصویب كردند اما این نقاط منفی را باید ببینیم و اینها را هم باید توجه كنیم.

لنکرانی تذکر مقام معظم رهبری به دولت را در نحوه ی برگزاری انتخابات یادآور شد و گفت: (رهبری)فرمودند دولت هم باید حرمت انتخابات را رعایت كند و مطالبه هم كردند از دولت كه دولتی ها مبادا در موضوع انتخابات بخواهند اعمال نظر كنند. هشدار دادند. بالاخره این هم مطالبه است كه كسانی كه در قوه مجریه هستند و مجریان انتخابات هستند باید حرمت انتخابات را نگه دارند و جانبداری نكنند و همانگونه كه همیشه بوده از این به بعد هم باشد كه انتخابات در جمهوری اسلامی ایران كه همیشه یك افتخاری بوده كه حتی ما در زیر موشك باران هم سال 66 و 67 ، بهار 67 مرحله دوم انتخابات مجلس سوم بود ، آن سال موشكها می بارید ولی انتخابات برگزار شد . و با فراز و نشیبش بالاخره انتخاباتی بود كه مورد تائید قرار گرفت و مجلس را شكل داد . اینها را باید توجه كنیم.

 

دبیر جبهه پایداری انقلاب اسلامی استان فارس با اشاره به عنوان همایش که "لبیک یا خامنه ای" بود تمام افتخار خود و جمع حاضر را تبعیت محض از امام خامنه ای روحی فداه دانست و بیان کرد: بنده گمان می كنم این عنوانی كه برای این همایش انتخاب شده كه لبیك یا خامنه ای است، برای همه ما یك الزاماتی را به بار می آورد . ما كه آمده ایم اینجا داریم لبیك می گوئیم بالاخره این لبیك برای ما الزاماتی به بار می آورد . مهمترین الزام آن این است كه ما در صحنه عمل اجتماعی داریم اعلام می كنیم كه رهبر معظم انقلاب اسلامی ،‌ما برای خودمان ، گروهمان ، نظرمان ، استقلالی قائل نیستیم . ما افتخارمان این خواهد بود كه بتوانیم منویات شما را دنبال كنیم . ما افتخارمان این خواهد بود كه بتوانیم ببینیم كه شما انگشت اشارتان كجاست و ما همان را برویم دنبال كنیم . افتخارمان این است كه ما جزء تحمیلگران شما نباشیم . ما جزء آن گروهی نباشیم كه بخواهیم منویات خودمان را به شما تحمیل كنیم . ما جزء آنهائی باشیم كه برای شما معونه باشیم نه برای شما هزینه .

عضو شورای مرکز جبهه پایداری کشور با انتقاد از کسانیکه رهبری را برای کار خود هزینه می کنند، بیان کرد اساس کار جبهه پایداری هزینه شدن برای رهبریست: خیلی بد است كه بعضیها اشتباهات خودشان را وقتی ازشان سوال می شود كه شما چرا این اشتباه را كردید می گویند آقا به ما چیزی نگفتند ، آقا اگر مخالف بودند اعلام می كردند ، خیلی بد است كه یك عده ای دارند از رهبری برای خودشان هزینه می كنند و برای رهبری و نظام دارند هزینه ایجاد می كنند . خوب داری یك كاری می كنی برو كار خودت را انجام بده چرا هر كاری انجام می دهی می گوئی كه ما داریم طبق نظر رهبر عمل می كنیم و بعضی وقتها هم دروغ گفته می شود متاسفانه بعضی ادعاهای كاذب رو ما این ایام می شنویم كه می گوئیم شما چرا این كار را انجا می دهی و پاسخ می دهد كه خوب به ما گفته اند . این كه دلیل نشد . رهبر معظم انقلاب در دیدار 2 سال بیش با دانشجویان صریح فرمودند كه كسی از قول من حرف خصوص نقل نكند . من آنچه كه لازم باشد مردم بدانند در مورد حوادث خودم بیان می كنم . كسی نباید بگوید رهبری علنی این را گفتند ولی پشت پرده چیز دیگر گفتند . خوب این خیلی كار زشتی است كه بعضیها در این ایام دارند دنبال می كنند و دارند فضای كشور را به این سمت می برند كه اشتباهات خودشان و خطاهای خودشان را به یك نوعی تبدیل به هزینه برای نظام بكنند . خیلی كار بدی است . ما داریم اعلام می كنیم كه ما در جبهه پایداری انقلاب اسلامی وظیفه خود می دانیم كه خودمان را هزینه كنیم برای رهبری . ما باید هزینه شویم اشتباه هم كردیم ، بعداً رهبری اگر فرمودند نظر من این است ما باید خودمان را با نظر رهبری تطبیق دهیم . نه اینكه بخواهیم نظر رهبری را یك جوری توجیه كنیم كه كارهای خودمان را این وسط بالاخره از داخل آن در بیاوریم . اینها برای ما بار تكلیفی دارد و باید حواسمان جمع باشد و خودمان را با این شاقول تنظیم می كنیم .

دکتر لنکرانی نگاه منصفانه در تمام امور و نگاه منصفانه به عملکرد دولت را جزو فرمایشات رهبری دانست که توسط برخی نادیده گرفته شده است و همچنین بیان کردند: مثلاً در خصوص دولت ایشان ماه رمضان امسال فرمودند كه این بی انصافی است كه ما اقدامات مثبت دولت را نادیده بگیریم . بار اجرائی كشور به دوش دولت است اما اشتباهات هم دارد . باید یك جدول درست كنیم و نقاط قوت را هم بگوئیم و نقاط ضعف را هم بگوئیم نه اینكه چون با دولت مشكل داریم و الان هم انتخابات است و در انتخابات هم الان فشار اقتصادی زیاد شده و یك دفعه بعضی چیزها قیمتش بالا رفته ما بگوئیم كه الان خوب موقعی است و ما می خواهیم رای بیاوریم پس می گوئیم تمام مشكلات اقتصادی گردن دولت ، به دولت حمله می كنیم كه رای بیاوریم . خوب بی انصافی است . از آنطرف هم بی انصافی است كه ما نقاط ضعف را نبینیم و مثلاً به جریان حاشیه ساز دولت  بی توجه باشیم و بگوئیم جریان انحراف هیچی . جریان انحرافی یك خطر جدی است و آن را هم باید ببینیم. برخورد متعادل خواستند از ما .

 

ایشان در ادامه اهمیت انتخابات و نوع حضور افراد در صحنه را اینگونه بیان کردند: این انتخابات كه در پیش رو داریم به لحاظ فشار فضای انتخاباتی امتحان بسیار بزرگی است . امام (ره) به نظرم سال 63 بود در پیامی كه به مناسبت انتخابات مجلس دادند فرمودند كه انتخابات یكی از امتحانهای الهی است . هر دوره كه انتخابات بوده ، این امتحان خودش را نشان داده است و در این صحنه نشان داده شده كه چه كسی برای رأی آوردن به هر وسیله ای دست می زنند و چه كسانی اصلاً رأی آوردن برایشان مهم نیست و میگویند رأی را برای چی می خواهیم . رأی را می خواهیم كه این نظام را تقویت كنیم و از این نظام دفاع كنیم . نه اینكه ما اصل رای آوردن و رفتن در مجلس برایمان مهم باشد . امتحان اینجاست كه مبنای كار پیش افراد مختلف چه چیزی قرار می گیرد .

عضو ارشد جبهه پایداری بیانات امام خامنه ای روحی فداه را درباره ی تشکل ایده آل و تفاوت آن با احزابی که دنبال کسب قدرت هستند برشمردند: در همین سفر كرمانشاه یك تعبیر مهمی كردند(رهبرمعظم انقلاب اسلامی) در خصوص تشكل ایده آل اسلامی . فرمودند در همه جای دنیا هم تشكل هست . احزاب هستند . احزاب تشكیل می شوند و تمام زورشان را می زنند كه مناصب را بگیرند . فرمودند ما با این كار مخالفت نمی كنیم . در جمهوری اسلامی هم احزاب مختلف داریم . اما فرمودند تشكل ایده آل ما تشكلی است كه مبنای كارش را هدایت فكری قرار می دهد . مبنای كارش را این قرار می دهد كه مردم انتخاب كه می خواهند بكنند بر یك مبنای صحیح انتخاب كنند . تشكل ایده آل اسلامی تشكلی است كه هدایت جریان فكری ، توحیدی و سیاسی را دنبال می كند . خوب این یك شاقول است . الان بینم كه كدام تشكل دنبال این است كه من بروم در مجلس و كی دنبال این است كه من برام مهم نیست چه كسی برود در مجلس ، برایم مهم است كه این گفتمان حفظ شود . این امتحان است . البته معنی اش این نیست كه اگر امروز از امتحان فوق بیرون آمدیم همیشه موفق باشیم . همیشه باید از خودمان بترسیم و بالاخره این هم یك مقطع است . در این مقطع آن جریانی می تواند ادعا كند كه همسوتر هست كه بیانش بیان تصرف صندلی ها نباشد . بیانش بیان ترویج گفتمان باشد . اینها مطالبی است كه پیچیده نیست . پنهان هم نیست اما باید از آن غفلت نكنیم . غفلت یعنی همین . غفلت یعنی یك چیزی روشنی را انسان فراموش می كند . به لحاظ چیزهای دیگری كه برایش اتفاق می افتد . ما باید به اینجا برسیم كه حضورمان در صحنه های اجتماعی و عمل اجتماعی كه انجام می دهیم معیار و شاخصش جنس آن این باشد كه ما تكلیفمان چیست و همان را عمل كنیم . ولو اینكه با عمل به تكلیف ما قدرت سیاسی مان را هم از دست بدهیم خوشحالی ما ، باید این باشد كه به تكلیفمان عمل كرده ایم .

در پایان سخنرانی دکتر لنکرانی بالاترین توفیق خود و جمع حاضر را عمل به تکلیف الهی و اطاعت از رهبری دانست و گفت: به هر حال هفته های آینده حوادث پرشتابی را در پیش رو داریم . شما كه اینجا آمده اید اعلامتان این است كه در همه این حوادث انشاءا... به لطف خدا از ولایت جدا نمی شویم . دعایمان این است كه خدایا كمك كن در این صحنه های مختلف و در این فراز ونشیبها محور حركتمان اطاعت از رهبری باشد . و این را ما آمادگی برای ظهور می دانیم . آمادگی برای ظهور همین است كه ما در اطاعات از رهبری آمادگی خودمان را برای اطاعت از امام معصوم نشان می دهیم و از خداوند می خواهیم كه انشاءا... جمعی كه در خدمتتان هستیم ، این توفیق را به ما بدهد . این بالاترین توفیقی است كه ما می توانیم در صحنه های اجتماعی داشته باشیم . بالاترین توفیق این نیست كه ما كرسی ها را تصاحب كنیم ، بالاترین توفیق این است كه ما به تكلیفمان عمل كنیم . منطق امام منطقی است كه به ما یاد داده اند منطقی است كه از كربلا گرفته اند و خودشان این را مفصل توضیح داده اند فرموده اند كه ما مامور به عمل به تكلیف هستیم و مامور به نتیجه نیستیم . تكلیف ما هر چه هست باید به همان عمل كنیم . انشاءا... از خداوند متعال بخواهیم كه اینگونه شود .

در پایان سخنرانی، دکتر لنکرانی به سوالات حضار پاسخ دادند که به زودی مشروح آن خدمتتان تقدیم خواهد شد.

 




داغ کن - کلوب دات کام
نظرات() 
 
لبخندناراحتچشمک
نیشخندبغلسوال
قلبخجالتزبان
ماچتعجبعصبانی
عینکشیطانگریه
خندهقهقههخداحافظ
سبزقهرهورا
دستگلتفکر
نظرات پس از تایید نشان داده خواهند شد.